lördag 3 november 2012

En finfin dag!

Kom hem från Björneborg igårkväll / inatt efter en helt bra konsert. Inte perfekt, men vad kan man vänta sej när man vet att man inte kan styckena helt och hållet (men det gjorde inte alla andra heller..) men konserten blev nog ändå helt fin.
Men det var nog skönt att krypa ner i egen säng bredvid Älsklingen sedan. Men inte lika skönt att stiga upp igen fem timmar senare för att igen gå till jobbet. Det var spelning som gällde, och vi sju som kommit hem mit inatten var ju passligt pigga för att spela marcher. Konstaterade visserligen att marscherna var sköna att höra på efter en vecka med modern finsk musik. Det andra lilla "felet" med morgonen kom jag på när jag cyklade till jobbet, och det var att jag glömt telefonen hemma. Super alltså! Vad man känner sej hjälplös utan den... 

Sista bilden på mej som 22 åring
Men det blev en bra dag trots allt, och bra det för det var ju min födelsedag idag! 
Men bästa hände ju förstås ikväll efter att jag kommit hem från kvällsövningar på jobbet. Kramade hej åt Älsklingen och klagade på att jag var hungrig, så han erbjöd mej att göra en smörgås åt mej och sa att jag skulle gå till soffan och vänta. Tror ni han någonsin hann göra någon smörgås åt mej? Han hade nämnligen redan gjort i ordning vin, ost och småplock, Och en chokladtårta! Han är bara för härlig min Älskling! 
När vi suttit och ätit en stund tyckte han jag skall gå på en liten "skattjakt". Tre paket var gömda i huset, och fick inte öppna någon föränn jag hittat alla. Sedan sa han att jag bara fick välja två, sista blir julklapp (blä, tänkte jag), men jag valde då förstås det finaste först. Och vet ni vad det innehöll? Jo ett brev där det stod att man inte alltid skall ta det finaste paketet. Och nej det skulle jag inte för det innehöll bara ett kilo mjöl. Kunde inte annat än skratta! Busfrö, det är vad han är. Och visst fick jag nog sedan alla tre paketen, och de två andra paketen innehöll då desto finare saker än mjöl...


 Så en finfin dag blev det iaf.

2 kommentarer:

Mia sa...

Haha, låter som du hade en fin födelsedag. :) Men hur kom han egentligen på detdär med mjöl, kan man ju fråg sej.. :P

Anonym sa...

Va fick du fö andra presenter då? :)