tisdag 27 november 2012

Glöggsäsong inledd

Glöggsäsongen är nu inledd. Igår drack vi årets första glögg och ikväll den andra, denna gång i form av rödvinsglögg. Senare iår skall jag prova på att koka egen glögg, men det tar vi sedan när jag hinner med det. Julstämningen kryper på, och det är hur mysikgt som helst. Har nu också tänt ett doftljus som sprider kaneldoft i hela vardagsrummet. Skulle kunna ta fram alla julstjärnor redan ikväll. Försöker också varje dag klura ut när jag skall hinna baka pepparkakor, och självklart ett pepparkakshus också. Jag gillar allt julmys, julpyssel, dofter och ljus som hör till före julen. Tur blir det december i helgen så kan jag snart med gott samvete ta fram mera jul-ljus och pynt. 

Såhär såg pepparkakshuset ut ifjol, skall googla inspiration för årets hus...

Inga kommentarer: