måndag 5 november 2012

en sorts hemlängtan

Förut när jag bodde ensam i Helsingfors hade jag ofta långa daga, egentligen var varje dag lång. Om jag inte var länge i skolan var jag på något gympapass på kvällen eller så undervisade jag. Men nu sedan jag flyttat till Vasa och skapat ett Hem med Älsklingen, vill eller orkar jag inte med lika långa dagar hela tiden. Tror jag höll mej i farten i Helsingfors just för att inte behöva sitta hemma och glo i min ensamhet, men nu är det ju inte längre samma sak. Och det är inte något dåligt med det. Gillar att komma hem efter jobbet och bara vara hemma med Älsklingen. Sedan om det blir simmning, kör eller bara slappande i soffan så är en annan sak. Men känslan av att få ha ett hem och någon att få komma hem till gör mej både lugn och lycklig. Så det fina ordspråket att hemmet är där ditt hjärta är, passar bra i mitt liv. Tyvärr har jag allt för mycket sena kvällar nu för tillfället. Hela förra veckan var jag borta på arbetsresa, helgen gick helt och hållet till orkestern Vasa Sinfonietta, den här veckan har jag nästan varje dag kvällsjobb, nästa vecka blir lite bättre men då på helgen åker jag med Sinfoniettan till Esbo, och sedan är det igen en natt borta pga jobb, plus kvällsjobb senare den vecka...så rullar det på nu en tid. Hoppas det lugnar ner sej vid nästa arbetsschema för jag saknar mina hemmakvällar men Älsklingen lite nu. 

Hade lovat att baka en födelsedagstårta till jobbet, så gjorde det tills idag. Blev en chokladtårta fylld med jordgubbar och grädde blandad med vaniljkvarg, och täckt med röd marsipan. Och Namnamnam vad god den blev! Är riktigt nöjd med mej själv. Men nu borde jag nog snart lugna ner mej med godsaksätandet, iaf fram till jul, för då hör det ju till...


1 kommentar:

Mia sa...

va god den ser ut!! :)