måndag 12 november 2012

en ledig måndag i hemstaden

Farsdagshelgen över och firad. Vi firade både farsdag och försenad födelsedag på samma gång, helt för att få två flugor i en smäll. Jag hade bakat en likadan tårta som jag bakade till jobbet, men med brun marsipan och vita stjärnor på det, men har ingen bild på den eftersom de lämnade på mammas kamera. Typiskt. Men kan säga den blev riktigt fin och lika god som sist.

Var ledig idag så stannade en dag extra hemma hos föräldrarna. Uträttade en del måsten och gick en stund i affärer på stan, men konstaterade att jag inte hittade något och nästan samma affärer finns ju där som här. Men fick sedan på eftermiddagen spendera lite tid ännu med Miialinnea och mitt underbara fadderbarn L, att halvåriga barn kan vara så gulliga! Och full av liv är han och just i det skedet när han vill börja krypa men ännu inte kan. Men inte hindrar det ju en att upptäcka världen för det, man kan ju rulla fram. Synd lämnade alla de bilderna på mammas kamera också... (psst. mamma, du kan ju skicka dem på e-posten)

Så riktigt skönt med en ledig dag när man annars har haft mycket. Men nu är jag tillbaka i Vasa och imorgon börjar jobbet och allt igen, men det tar vi med nya tag.

Inga kommentarer: