måndag 25 februari 2013

Ledig måndag

Finns det bättre sätt att börja veckan på än en ledig dag med solsken? Påbörjade dagen med nybakt flerkorns scones (eller vad heter det då det är bakat på fyra olika sädesslag?) och en stor kopp te. Efteråt har jag gjort både nödvändiga saker, som diskat och tvättat lakan och kanske inte så nödvändiga, men sådant jag gillat, som suttit vid pianot. Så en fin och bra dag är det alltid. Eller dagen skulle nog annars vara perfekt om det inte skulle vara för att jag har en så fruktansvärt spänd rygg. Beror antagligen på gårdagens snöröjning från ett tak, stretchade ju inte ryggen efteråt, "smart" som man är, utan bara armarna (som är bra idag). Låg en halvtimme på min spikmatta i hopp om att det skulle hjälpa, men inte iaf direkt, borde väl göra det/ gjort det redan varje dag en tid så skulle det hjälpt. Tänkte att jag skulle tagit på mej skidorna idag, men ändrade nog planerna såfort jag steg upp i morse. Får se pånytt imorgon... 


Ha en bra måndag kära vänner!

2 kommentarer:

mammacarina sa...

sillä lähtee, millä tuli... Ont skall med ont fördrivas...

Det sägs att träningsvärk o dyl spända muskler mjukas upp med rörelse (jumppa, skidtur, promenad osv), så far du o skida bara!

Lillannillan sa...

ja var ida ;)