tisdag 26 februari 2013

imorgon till Huvudstaden

Det var inte lika vackert väder idag som igår, men bestämde mej ändå för att ta på men skidorna idag och ta en tur i spåret. Tänkte att jag skulle ta och prova öjbergs spåret, men tror nog inte det blir några många fler besök dit. Inte för att spåret inte skulle varit bra, för själva spåret var toppen, men dom arma backarna var ingen höjdare. Jag skidar klassisk stil och inte fristil, så för mej gör det inte ifall spåret är totalt platt, vilket det defenitivt inte var vid öjberget, snarare tvärtom. Kändes som om det var en enda uppförsbacke, vilket det nu inte riktigt var, men en kvart uppåt, ett par minuter nerför, och igen långt uppåt så är inte direkt skidning enligt mej. Vill jag gå i backar, gör jag det helst utan skidor på fötterna, och vill jag åka utförs åker jag helst slalom, men vill jag skida vill jag det och inte bara gå upp och ner för backar...nåja det om dagens skidtur, motion fick jag ju iaf...

Åker imorgon ner till Huvudstaden igen en sväng, denna gång för hela tre dagar. Ojoj, får se hur Helsingforssyndromet smittar den här gången? Har en del skola på schemat, men ifall någon har lust att ta en kopp kaffe eller lunch eller något så är det bara att slå en signal, har gärna sällskap, och sååå fullbokad kalender har jag ändå inte...

Inga kommentarer: