tisdag 19 februari 2013

sen lunch

Det har blivit mera regel än undantag att morgondagens lunch tillreds efter klockan tio på kvällen här hemma hos oss. Oftast är det först vid elvatiden som det kockas. Visst har jag märkt det redan för länge sedan, men kan nu konstatera att jag inte ens kommer ihåg när lunchen lagats tidigare på dagen. Det skulle isåfall vara en dag då jag varit ledig...eller jo, nu skojjar jag lite för igår gjorde jag faktist dagens kycklingsallad redan vid åtta.... Men maten blir väl lika god för det, fast den är tillredd strax innan man gått och lagt sej? Och vem har egentligen sagt att man inte kan steka köttbullar eller kyckling halv tolv på kvällen, eller lägga in en makaronilåda i ugnen klockan elva?? 

När jag en dag gick i Clas Ohlson såg jag härliga lunchpåsar. Borde man kanske byta ut den tråkiga svarta tygkassen till en mera rolig variant. Googlade lite och hittade några trevliga alernativ. Borde man kanske t.o.m sy sin egen?

Clas Ohlson variant

en tygpåse i klassisk lunch-bag-stil



Clas Ohlson - variant

Clas Ohlson - variant

 

Inga kommentarer: