måndag 18 februari 2013

mycket på några dagar

Helgen kom och gick, och mycket hann jag/vi med. Eller egentligen hann jag med mycket hela förra veckan. Som jag redan bloggade var jag ner till Huvudstaden en sväng, och på vägen upp tillbaka tog jag en sväng via Niinisalo för jobb och övningar. Torsdagen spenderades också i Niinisalo, men förmiddagen var jag i Vasa och hann med en spellektion och gå en sväng på staden under lunchen. Sedan bar det av till Niinisalo igen för konsert. På kvällen tog jag för första gången min smockingdräkt (men med den långa svarta kjolen istället för den korta som egentligen hör till), och kände mej som någon servitör på en lyxfärja (skjorta och svart fluga känner jag mej inte riktigt hemma i om det då inte är på teaterscenen..). Vi spelade på en avskedskonsert för kapellmästaren vi Niinisalos musikkår, en fin konsert var det.
På fredagen bar det av till Kauhava för att spela på faneden. Tänk att det är bara ett år sedan jag själv stod där i kyrkan och svor eden. Tänk vad tiden går... 
På kvällen blev det till fest hemma hos oss när Älsklingens vänner kom hit och firade Älsklingens födelsedag. Blev en riktigt rolig kväll och slutade med att jag och Älsklingen shejkade loss på dansgolvet till gammal hederlig rock'n roll. Sååå kul! 


Resten av helgen tillbringades i hemtrakterna med en sista föreställning av nyårsrevyn, lite mera födelsedagsfirande och på söndag (för min del) en sväng till staden på bröllopsmässan. Ganska liten mässa och inte så mycket idéer eller något hittade jag heller, men ändå helt kul att besöka. Synd bara att det var i grannstaden på samma gång, annars kunde man besökt båda...



Inga kommentarer: