tisdag 12 november 2013

Mitt i november redan

Måndagen och början av veckan var då över. Vi hann i helgen träffa och fira alla våra pappor; pappa, svärfar och morfar. Vi har ätit god mat och goda tårtor, och nu har vi också ett par bitar tårta i kylen som vi kan äta ännu i början av veckan. Mums!
 
Det slog mej här idag att det är ju redan nästan mitten av november! Det är ju snart jul! Bläddrade i kalendern och konstaterade att de närmaste veckorna är mycket fulla. Har en del långa dagar i jobb, plus skolan på sidan om och ett par svängar ner till Helsingfors och borde fundera om jag skall göra ännu ett och vilken vecka det i så fall är. Dessutom har jag ett par extra spelningar nu innan julen. Och till råga på det har jag och Älsklingen något lite större på gång, vilket jag avslöjar mera om i ett senare skede, men borde hitta tid för det också...

 
Innan Turkietresan städade jag bort de sista sommarblommorna från terassen (jag vet, ganska sent ute...) men plockade de sista blommorna och lade dem i vas för Älsklingen. En riktigt fin liten bukett blev det. Och blommorna hade ju mått riktigt bra trots att det varit riktigt kallt mellan varven...

Inga kommentarer: