onsdag 13 november 2013

Några långa dagar...

Blev ett par ganska långa dagar nu denna vecka. När jag bodde i Helsingfors var jag van med långa dagar och det var mera regel än undantag att jag åkte på morgonen och kom tillbaka först på kvällen. Det höll mej liksom igång och eftersom jag ändå bodde ensam hade jag inget behöv av sköna hemmakvällar flera gånger i veckan. Nu när vi är två i hemmet är långa dagar det jag istället försöker undvika. Man vill ju liksom hinna umgås med sin man också även om det bara skulle vara slöande i soffan...
 
 Idag blev det skola direkt efter jobbet, med att jag gick ock följde med undervisning (också något jag måste göra för min pedagogikutbildning). Följde med sångundervisning och tonbildning, vilket ger väldigt mycket till blåsinstrument, det är ju trots allt samma andningsorgan vi använder. Så lite olika sätt att lära andningsteknik är super. Direkt efter det blev det dags för egen spellektion, och där funderade jag nog lite mera på andning och avlapning efter att lyssnat på några sånglektioner innan. Nyttigt minsann.
 
Imorgon blir det mera skola och en sväng ner till Helsingfors. Många timmar sittande med andra ord, men skall försöka utnyttja tågtiderna för lite effektiv skolarbete. Eller det är iaf grundtanken, om jag sedan somnar på tåget som jag brukar får vi se imorgon...

1 kommentar:

Min plats i solen sa...

Det är fantastiskt det där hur livet förändras och våra prioriteringar och önskningar med det. Jag förstår att du helst vill undvika de långa dagarna numera. Nu när det finns någon som väntar där hemma.

Jag hoppas att du får en riktigt fin dag imorgon också och skönt att höra att det inte bara är jag som somnar på tåg. :)

Kram Lotta