onsdag 27 november 2013

i studiestaden

Är nere i min studiestad för några dagar igen. Slutarbetesstudier som gäller. Så när skolan var klar för idag hade jag två alternativ, ringa min vän M (som jag också övernattar hos), eller gå på ett café och unna mig en god kopp te, något gott och skriva på lite slutarbete. M svarade inte, så det blev det andra alternativet. Servitrisen frågade om jag ville ha en stor eller liten te, och jag svarade stor, eftersom jag inte ville ha bar en liten kopp, men jag visste ju inte då att en stor i själva verket var en kanna te, vilket motsvarade nästan tre koppar...hehe, där satt jag och sörplade mitt te medan jag skrev slutarbete. Trevligt hade jag iaf, och fick nog skrivet och planerat lite också. Tror nästan jag skall göra det flera gånger, när jag nu ändå kan och ändå håller på med ett arbete.
Café och skola är minsann en bra kombination.
 
 
Ikväll hann jag också vara kulturell och varit på teater. M:s kompis jobbar på svenskis, så hon ordnade en biljett åt mej till Chaplin, en pjäs om Charlie Chaplins liv. Jag konstaterade att jag nog inte vetat så mycket mer om den mannen än hur han ser ut och att han gjort stumfilm. Men hans liv var faktiskt väldigt fascinerande och berörande. En bra, lätt rolig, lättsam men ändå djup pjäs. Mycket bra enligt min smak.
 

Inga kommentarer: