torsdag 1 juli 2010

2x konsert och 2x övning

Fick Äntligen klä på mej min vackra aftonklänning som jag sydde själv i vintras. Vi hade nämnligen öppningskonsert för Karleby opera ikväll. Fick dessuom fina kommentarer om min klänning (redan innan de fick reda på att jag sytt den själv), blev ju riktigt smickrad! :) Skall ta bilder på lördag när det är galakonsert så kan jag visa er hur den ser ut på mej. Har ju tidigare endast visat bilder när den var på provdockan.

Har haft en generalrepetition, en övning och en konsert idag, dessutom "panik-övade" jag stämmorna själv på förmiddagen. Så dagen har minst sagt kännts lång. Men den belönas också med att vi blev lediga imorgon, förutom premiären. Som jag egentligen inte ändå skall spela på eftersom jag och en annan oboist delar stämmorna (och konserterna). Så wippii, en ledig fredag!

Inga kommentarer: