måndag 5 juli 2010

Resumé av helgen

Beklagar mitt inaktiva bloggande den senaste veckan, och speciellt nu under veckoslutet. Har haft supermycket att göra....

Fredag:
Tog mej en runda på staden, men den förlängdes med en timme eftersom jag hade låst cykeln och glömt nyklarna hemma. Duktiga jag! Senare blev det dessutom två turor till staden igen (men där finns det inget intressant att berätta om)
På kvällen åkte jag till Älsklingen och började hjälpa hans föräldrar med att ställa till för kalas. De firade gemensamt 50-års kalas på lördagen. Så på kvällen gjorde jag 4 st smörgåstårtor och 5 st vanliga tårtor, eller egentligen fyllde jag dem bara....

Lördag:
Älsklingen hade morgonshift och jag steg också upp tidigt för att hjälpa Älsklingens mamma med att garnera tårtorna för kvällens stora kalas. Så den morgonen garnerade jag ett gäng med tårtor, sex stycken för att vara mera exakt. Sedan blev jag tvungen att åka hem på genrepsövningar för kvällens galakonsert med operan. Själva galakonserten på kvällen gick bra och var riktit fin. Blev bara rätt så svettigt att sitta i långklänning på en scen med en massa strålkastare på en. Vädret där ute var ju heller inte den mest ideala för att bära långklänning ;) Lovade tidigare bilder av klänningen men de får ni i ett senare inlägg, kanske redan ikväll :)
Efter konserten åkte jag till Älsklingens, eller till stället där kalaset fortfarande var igång. Hade lovat Älsklingens mamma att sjunga på deras fest och stod fast vid löftet och sjöng Gabriellas sång åt dem (och gästena som var kvar)...

Söndag:
Städning efter kalaset, gick förvånansvärt smärtfritt. Värmen höll fortfarande i sej så jag och Älsklingen tog oss ett dopp i ån efter städandet. Jag är inte den snabbaste att komma i vattnet, men när jag väl kom mej i så känndes det nog rätt så varmt (efter några kyligare minuter).
På eftermiddagen var det nästa fest som stod på agendan. Älsklingen blev morbror i början av sommaren, så nu var det dags för dop för lilla flickan J. Även på denna fest sjöng jag, denna gång Himlen måste sakna en ängel, vilket är en väldigt vacker låt som passar bra på dop.


Det var en kort recumé över helgen, hände nog mera, men inget som jag tänkte tråka ut er med ;) Nu skall jag göra mej klar för att cykla till staden, skall se om jag hittar reatyger för nästa långklänning, A girl can´t have to many dresses, can she? Sedan blir det att jobba på restaurangen, måste vara två veckor sedan sist. Hjälp ändå! Får se om jag kan någonting mera, dessutom har matlistan förnyats nu efter midsommar, *iik* känns ju nästan som om det vore första dagen igen. Okej inte ändå, men Nästan...

Återkommer ikväll med lite bilder och kanske något annat kul...Hejsvej!

Inga kommentarer: