onsdag 21 juli 2010

Ett papper förgyllde min dag!

Igår när jag kom till jobbet, var det första kollegorna sa, har du läst kritiken som kommit? och jag svarade ju bara nä, fö de hade ja inte. Då tyckte de att jag fort skulle gå och läsa det, så jag gick till köket till kylskåpsdörren där chefen alltid lägger upp om det kommit upp kritik via hemsidorna. Gissa vad där stod...

Det stod Tack till den blonda servitrisen i ljusblå t-skjorta som serverade mat åt oss (kunderna alltså), mycket bra betjäning, dryckerna kom fort och bra serverade, maten var utsökt, tacka kocken och "mud caken" var mycket god. Dessutom frågade de vad denna servitris hette, som hade ett så underbart leende. (har inte citerat ordagrant, utan tagit huvudsakerna av vad som stod på pappret)

Den blonda servitrisen med ett underbart leende var Jag!!! Jag kommer dessutom ihåg vem kunderna var (de gav bra med dricks :P ). Gissa om jag gick med ett stort leende på läpparna resten av arbetsdagen! Vill ha en kopia av den kritiken sedan, måste prata med chefen... Alltså att det finns så fina människor som förgyller ens dag sådär bara...



Inga kommentarer: