onsdag 14 juli 2010

Näst intill kaos på jobbet..

Så ennu en tuff dag på jobbet! Termometern visade igen ca 30 grader, och kunder var det heller inte brist på. Smockfull var restaurangen idag! Dessutom blev en av mina kollegor sjukledig idag, och då blev det jag som fick jobba hennes shift också. Så mina planer på att sluta fyra idag ändrades fort, nu har jag jobbat 11 timmar med väldigt mycket att göra. Värst av allt var att maskinen som kyler ner lemonaden, ölen, vattnet och vichyn  hade gått sönder, så vi hade inte lemonad på halva (nästan hela) dagen, öl fanns i flaskor, men i värmen tog de ganska fort slut, och vattnet kunde vi ju ha i kannor, men gissa om inte isen i ismaskinen också tog slut mellan varven ;)
Näst intill kaos blev det när solen tittat fram så folk åt igen ute på terassen. Okej då var det inte kaos, men när det sedan plötsigt började spöregna och åska, kom ju alla terasskunder in som blixten, och borden inne var ju så gott som fulla allesammans, så där stod de då med mat och utan bord...Men det redde nog ut sej förvånansvärt fort. Och alla kunder gick nog nöjda från restaurangen..vi kan ju inte precis något åt vädret ;) Det skulle bara fattats att strömmen skulle gått när det åskade...

Men en liten incident hände också ikväll som jag tänkte dela med mej av. Jag var och ta upp matbeställning från ett bord med två vuxna, en baby och en pojke som var kanske två år gammalt. Den lilla pojken satt i barnstol vid bordsändan precis bredvid mej, och han fick då för sej att peta mej i sidan lite, och ni som vet hur kittlig jag är kan ju gissa om jag inte hoppade till lite. Och när jag hoppade till och lite började skratta så skrämde jag visst upp pojke för han började stortjuta! Stackars liten! Jag kände mej helt jättehemsk! Men föräldrarna sade att det inte var farligt utan han bara var hungrig och lite trött, och de skrattade nog själva åt händelsen...men hur hemsk känner man sej inte när man gör en tvååring gråta? Slutade gott gjorde det iaf :)

Inga kommentarer: