måndag 23 januari 2012

börjar bli hårdare tag...

Det var nästan tyngre och jobbigare att koma tillbaka till brigaden efter första permissionen än för två veckor sedan när jag för första gången satte min fot innanför porten. Hade en alldeles underbar helg med Älsklingen, och den började redan på fredagen halv fyra när jag gick ut härifrån och Älsklingen väntade på mej i bilen! Han är så gullig som kom efter mej hit, och gullig när han också skjutsade hit mej igen på söndagkväll. Längtar nu till nästa veckas fredag då jag näst slipper på permission och han (förhoppningsvis) står utanför porten igen (det sa han iaf att han skulle göra).

Men från och med idag kan man säga att allvaret börjar här. Alla undersergeanter tänker ju nu att när vi en gång har fått vara hemma på helgen kan de ta i med hårdhandskarna här med oss. Och nog för att det tydligen behövs till viss grad också, för en del pojkar är (tyvärr) allt för slarviga och bryr sej inte, så då får vi alla andra lida av det med att springa fram och tillbaka in och ut ur kompaniet av olika orsaker. Ibland är det tuggummi, näst är det snus, sedan är det att våra punkkan (sängar) är dåligt bäddade, att någon pratade när vi skulle springa till en formation eller så är det helt enkelt så att vi är för långsamma eller annars inte gör allt rätt. Men hur som helst så böras väl den ordentliga armen nu...

Vi var idag och sprang cooper testet (alltså att springa så långt man orkar och hinner på 12 minuter, ifall det var någon som inte visste vad jag menade). Är nog helt nöjd med resultatet även om jag måste springa det bättre innan oktober och jobbet börjar, men vet iaf att jag inte skulle kommit mycket längre. Och vi flickor sprang alla ganska jämt, vi tre som sprang längst sprang endast med 20 meters skillnad, så det är ju inte så dåligt för min del. Dessutom fanns det nog pojkar som sprang sämre än mej, och pojkar jag trodde att skulle komma mycket längre. Men det kan bara gå uppåt från och med nu.

Men nu blir det godnatt härifrån Kauhava, imorgon är det en ny dag och bl.a. skjutbanan som gäller. Sov gott allesammans!

1 kommentar:

Anna sa...

Kämpa på vännen :) <3