måndag 2 januari 2012

Första måndagen år 2012

Nytt år och ny vecka. Inledde idag sista veckan i mitt civila liv innan jag rycker in i militären, och det börjar bli lite småpirrigt. Men har tänkt hinna med en massa saker och träffa både vänner och släkt denna vecka, så hinner nog inte tänka på det allt för mycket. Hälsade bland annat på kära farmor idag på ett glas lemonad och kakor, och om en stund kommer kära vännerna A och M hit så ska vi ha en trevlig kväll.

Var idag till pentik med min ugnsform som gick sönder på självständighetsdagen. Tänkte fråga hur den kan ha gått mitt itu bara sådär, då den inte ens blivit använd så många gånger, inte diskad i diskmaskin och lagd i ugnen innan ugnen ens var varm (även om den borde tåla allt det). De svarade att det kan tyvärr bara hända sådant ibland, men de gav mej en ny ugnsform istället för den gamla. Nu tillverkar de ju inte min serie längre, så hon gav mej en som var samma format och neutral så den skulle passa ihop med resten av serien, så det blev en vanilja-ugnsform nu. Hade inte trott jag skulle få en ny sådär bara, men är mycket glad över den supergoda kundservicen man får hos Pentik! Men jag hoppas att mina andra formar och skålar inte går sönder, för de tillverkar ju som sagt inte min serie längre...


Inga kommentarer: