söndag 8 januari 2012

snart börjas det

Sista kvällen före mitt livs största utmaning (hittills) börjar. Imorgon stiger jag på tåget till Kauhava och inleder min nio månader långa militärtjänstgöring. Oj vad nervös jag kommer vara imorgon. Är det redan nu, men försöker tänka positivt och jag vet att jag kommer klara det fint. Kan ju dessutom inte vara sämre än andra tjejjer som varit där och inte heller mycket sämre än alla pojkar. Men visst är det nervöst! Vi kvinnor har ju inte precis militär-gener i oss lika mycket som karar, de har ju det i blodet. Men som sagt jag kommer klara det fint, även om jag vet att det kommer bli sjukt tungt. Men å andra sidan så är det bara grundperioden som kommer vara sjukt jobbig och tung, i mars får jag ju igen ta oboen i hand, åka till vasa och göra det som jag har i blodet, nämligen spela.

Skall försöka hålla er uppdaterade här på bloggen, så bra det går med telefonen iaf. Men ha det bra, håll tummarna och skicka styrkande och peppande tankar till mej ibland!


2 kommentarer:

Sofia sa...

Lycka till! Snart e du i vasa precis som alla andra. Alla vägar bär till vasa :)

Linda sa...

Lycka till!! :)