tisdag 17 januari 2012

första klagovisan

varning, för nu kommer första klagovisan. Är så himla slut! Dagen började med morgonlänk klckan sex, innan frukost då man från förr har noll energi...sedan har vi sprungit (joggande i manlig takt) ett par gånger, varav ena var strax efter att vi varit och skidat i terängen (vilket kanske var något av det bättre som hände idag, men det var tungt). Skidorna är av modell stenålder, och mina hanskar är flera nummer för stora så det lämnar nästan lika mycket tomrum när mina fingrar slutar, så fick knappt något grepp om min lite för långa stavar...har så otroligt sjuka magmuskler efter söndagen ännu, har vare sej kunnat böja mej, sträcka på mej, skrattat eller något annat utan att det drar och värker i magen. Tillräckligt med energi får man inte heler eftersom man inte hinner äta upp sin mat, har hittills lämnat nästan hälften varje dag eftersom jag helt enkelt inte hunnit äta. Det som däremot var mycket bra idag var att vi hade kvällsledighet och fick lämna brigadområdet, så jag och ett par andra flickor åkte till centrum och åt kebab i lugn och ro, så nu är jag iaf mätt...ja just ja, vi har också flyttat rum idag, så alla saker har vi burit till vårt nya rum...men nu faller mina ögon ihop, sov gott allesammans. Får se om jag slipper upp ur sängen imorgon ens...

3 kommentarer:

Mia sa...

Kämpa på, du klarar de! Tänk positivt, de e ju bara två månader grundperioden.. :) *kram från oss på Sältisbacken"

Becca sa...

Du kan tröst de me et löpträning er sådee i allmänhet, om man er kort å tränar me aader. Å du komber ti märk inom en kort tid et du vaal starkari.

Nu ska ja ge ett värdefullt tips åt de!!! Ja antar att maten int e me he näringsrikast, å et ni dessutom int hindar ita opp, som du sa. Så tå du komber heim på loma följand gang ska du köp proteinbarer ti ta me. Tror di har erbjudand vi prisma på döm nujust dessutom. Tu lagar de bara slut om int kroppen får tillräcklit me protein, å ja tror et he kan vara din lilla räddning ti ita ein varinda kväld baket träning så et kroppen hänger me å kan bygg åpp liiti muskler me hjälp åv döm. He er liiti annorlunda me pojka eftersom di normalt har så mytzi meir muskla naturlit än flickona, å int behöver du helder vara rädd et du byri si ut som en muskelpaket ;)

Men köp en lillan lager åt de åv döm så tror ja et e betalar se i längden! :) (Å di er goo)

Styrkekramar!! :)

mammacarina sa...

Jag hadd no komentera ein gang rei, men he tycks ha försvunni ut i rymden :)

Tänk på bikiniformen som du komber ti få! O all muskla som bara var starkari o seigari, he e en fördeil för spelase o ;)

Glöm int ti stretch, o föli rebeckas råd om proteinpatukka!