torsdag 24 oktober 2013

Bok på posten

Fick jättetrevlig post idag, nämligen boken jag gjort om vårt bröllop. Första fotoboken jag gjort och är helt nöjd. Så nu har vi allt på ett ställe och bara att bläddra i och minnas. De bästa bilderna, tankarna, händelserna, förberedelserna osv. Roligt! Har redan bläddrat i den ett par gånger, och fler lär det nog bli. Skall göra en fotobok om bröllopsresan också men det får vänta ett tag, har annat att sätta min tid på nu...
 

 
Tänkte dela med mig av vår morgondagens lunch, nämligen potatismos och maletköttsås. Har varit snål på några maträtter nu ett bra tag, bl.a. potatismos och fiskpinnar. Hur kan man vara snål på potatismos??? Eftersom vi oftast tar med oss lunchen till jobbet är det ju uppvärmd mat vi äter, vilket jag tycker begränsar lite vad man tar med. All mat är helt enkelt inte god när den blir uppvärmd i mikron. Nylagad mat är bäst så är det bara. Och själv är jag inte så stort fan av mikrovärmd potatismos, vilket då har gjort att vi inte äter det så mycket. Fiskpinnar går ju heller inte att värma i mikron, halva poängen är ju att paneringen är krispig.
Nåja, nu gav jag efter och gjorde potatismos i alla fall, men inte fiskpinnar. Hoppas bara det är lika gott imorgon som det var ikväll när jag gjorde det.
 
 
Haha, vad mycket det blev skrivet om vår lunch...intresseklubben antecknar väl...
 

Inga kommentarer: