tisdag 29 oktober 2013

Gainomax proteindrycker

Har ju varit med i en Buzzador-kampanj nu och tänkte dela med mej av mina åsikter här nu. Att vara en Buzzador innebär att man får vara med i olika kampanjer och prova och marknadsföra olika produkter och sedan berätta vad man tyckte om dem. Vill du också bli Buzzador, så klicka på länken i sidobalken, så kommer du till deras hemsida.
 
Men till kampanjen jag nu varit med i.
Den här gången var det proteindryck som gällde. Gainomax har kommit ut med två nya smaker, päron och vanilj, och dessa fick vi nu pröva. Jag kan ärligt säga att jag aldrig varit för proteindrycker och tycker det är lite överdrivet nu med en massa proteintillskott och protein-yoghurtar och -kvarger osv. Tycker man gott och väl kan äta vanlig kvarg och naturell yoghurt och får ändå bra med proteiner i sej av det. En banan efter träningen tycker jag heller inte är något fel på. Men försökte iaf gå med i kampanjen med öppet sinne, för man skall ju inte ha för starka åsikter om något man inte provat.
 
 
Men nu har jag provat dessa proteindrycker, och kan säga att tror nog inte jag kommer fortsätta dricka dem nu efter kampanjen. Jag hade med mig dryckerna till simhallen och drack dem två olika gånger jag varit på en timmes vattenlöpning. Första gången provade jag smaken vanilj, och den var inte god enligt mej. Väldigt söt, sliskig och lite för mjölkig smak för mej (tycker nämligen inte alls om mjölk). Slutade med att jag inte ens drack upp den helt. Men visserligen var jag inte så hungrig då efteråt så att vänta med att få gå och äta lunch klarade jag bra. Nästa gång provade jag smaken päron, och den var betydligt godare, ganska söt den också men smakade ungefär som päronglass. Men då igen vet jag inte om jag vill äta eller dricka något som smakar päronglass direkt efter träning. Så kan inte direkt påstå att Gainomax har övertygat mej om att börja använda deras produkter. Tror nog jag fortsätter med min banan eller lite naturlig yoghurt efter träning istället...

Inga kommentarer: