tisdag 15 oktober 2013

FSD i helgen

Jag tillbringade helgen i Helsingfors tillsammans med ca 600 damer. Det var Finlands svenska damkörsförbunds 25-års jubileumskonsert i musikhuset som gällde, och vi var dit med kören jag sjunger i. Oj vad det är skoj att samlas en massa och sjunga en hel helg. Kommer ihåg de många gånger jag varit till olika körfestivaler, bl.a till Stockholm och Åland. Alltid lika kul! Man får sån energi av sång och körsång! Och så många bra körer det finns!...
 



Jag och min rumskompis var lite aktiva både på lördag och söndag förmiddag och tog en promenad runt i kvarteren i Helsingfors. Riktigt skönt att röra på sig när man vet att man kommer sitta stilla mest hela dagen. Vackert var det ju också nu i alla höstens färger.
 



 
Älsklingen och jag var ikväll ut och cykla. Antagligen en av de sista gångerna i Vasa nu innan snön kommer, de har ju lovat snö nu den här veckan så. Och visst känns det i luften att vintern är på kommande för kyligt har det ju blivit.


Inga kommentarer: