måndag 21 oktober 2013

bra start på veckan!

Börjar en ny vecka med en ledig dag. Skönt! Visserligen steg jag upp normal vardagstid och åkte till jobbet och övade en stund men resten av dagen spenderades med kära Sofiafiah som varit hemma i Vasa nu över helgen och packat ner sin lägenhet för att flytta helt till grannlandet i väst. Hon och föräldrarna hade varit så ivriga packare under söndagen så allt var redan klart idag, så hon behövde nog inte så mycket hjälp längre idag. Så vi hann laga lunch hemma hos oss och med ett cafébesök på staden och ändå hade vi bra med tid innan hon skulle iväg med flyget. Näst jag ser henne är tyvärr till julen, om jag inte hittar någon ledig och passlig helg för att åka och hälsa på...
 
Men som sagt, det har varit en riktigt bra måndag. Och som ett första extra-plus för dagen så vann jag en tävling som Malenami ordnade, så nu inväntar jag en skarf/halsduk på posten. Det andra extra-pluset var att vi nu börjar sjunga julsånger i kören på allvar. Nej, jag vill inte ha jul ännu, och är helt emot att de säljer julpynt i affärerna redan, men jag Älskar julsånger och vi har många väldigt fina sånger vi sjunger i kören i år. Så det blir nog ett extra-plus för dagen det....
 
Hoppas resten av veckan blir lika bra. Hur har er start på veckan varit?

Inga kommentarer: