torsdag 17 oktober 2013

Ett häfte med favoritrecept

Jag har i åratal haft ett häfte som jag har gjort till recepthäfte. Hade tänkt att jag skriver dit alla favoritrecept med vacker handstil, så att det är riktigt roligt att leta efter just det receptet som man vet att är bra. Lite sådär gammaldags charmigt, och lite sådär som Muminmammas bok hon fått av mormor (minns ni?). Nåja, riktigt så har det ju inte blivit. Visst, jag har skrivit några av mina favoritrecept i den, men det tar ju sån tid, och jag har så himla mycket recept som samlas på hög. Men som sagt, vem orkar nu skriva ner alla recept när de finns sååå många? (dessutom var jag inte så bra på att skriva recepten perfekt fint heller) Så beslöt att ändra mina planer på en receptbok med vackert handskrivna recept, så nu är det bara en receptbok med recept jag vill ha. Klippte ut alla recept jag ville spara ur alla tidningar jag har och slängde sedan tidningarna. Och har nu efter några kvällar fått inlimmat alla recept under rätt kapitel (kötträtter, soppor, efterrätter, drycker...osv). Har iaf mycket mindre tidningar att leta igenom, så något positivt är det ju, men häftet är kanske inte lika fint när det är tidningsklipp i den...
 


 
...men nu säger jag att helt samma om inte alla recept är handskrivna, har iaf de bästa recepten samlade i ett häfte...

Inga kommentarer: