fredag 18 oktober 2013

sköna fredagkväll

Det har visst snöat inatt ifall ingen märkt det. Men det har också smultit bort redan, iaf här i Vasa, för här sken solen hela långa dagen. Men kallt och halt är det fortfarande, så jag som ännu har sommardäck under bilen får köra riktigt försiktigt och ha bra med mellanrum till nästa bil...
Fredagen till ära gjorde använde jag mina värmespolar och lockade håret idag. Visserligen har luften, fuktigheten och vinden gjort sitt, så några vackra lockar finns inte kvar längre, bara ett osymmetriskt rufs, men fick ju iaf njuta av dem på dagen. Värmespolar är det enda som iaf lockar mitt hår någorlunda jämt nuförtiden och bäst hållbarhet har det också. Men mitt hår börjar snart vara i behov av en liten upp-piffning, eller det är i behov av det. En liten make-over skulle nog sitta bra...men får nog sova på det några nätter och fundera när det skulle kunna bli av...
 
 
Gick på stan idag efter jobbet en stund, och blev överraskad när jag kom in till Indiska, för där var ju självaste Krista Siegfrids. När jag kom stod hon och delade ut autografer och posade på foton tillsammans med sina fans, men senare spelade hon ett kort set ännu. Fick höra hennes nya låt live, och den är bara så fin!
 
 
Nu sitter jag hemma i soffan insvept i en filt och med tända ljus. Skön fredagkväll allesammans!
 

Inga kommentarer: