måndag 11 mars 2013

årets skidmarsch

Inledde denna vecka med en trevlig skidtur i solskenet, hela trettio kilometer var rutten. Eller varvade så många varv runt vid skogsberget så det blev trettio kilometer. Jobbar man för försvarsmakten så hör det nämnligen till att göra en marsch per år (skid-, cykel- eller gångmarsch), och eftersom jag nu skaffade skidor iår tänkte jag att nog kan jag väl göra skidmarschen iår. Tur nog får vi använda egen utrustning, med försvarsmaktens stenålders skidor skulle det troligtvis tagit dubbelt så lång tid, idag skidade jag det på tre timmar och trettiofem minuter...Men trettio kilometer var nog lite väl mycket för min kropp, sista varvet var nog minsann plågsam, fick bokstavligen tvinga mina ben att röra sej framåt. Skulle säkert inte vara lika tungt om man skulle haft lite längre pauser emellan, men jag hade bara några kortare drickspauser mellan varven, och ännu lite lättare skulle det gått om jag inte skulle fått skoskav vid halva färden. Lyfter nog hatten för alla som skidat vasaloppet! Nåja, skall inte klaga (så mycket), jag valde ju själv skidningen..och sist och slutligen var det roligt att skida när vädret var så underbart soligt, och dessutom lyckades jag med vallningen, perfekt fäste och bra glid! Värsta med hela skidningen är ju nog ändå nu efteråt, jag är såååå sjuk i hela kroppen, trots att jag stretchat (många gånger), och värre kommer det bli de närmaste två dagarna...


...jo jag vet har en ful och gammal mössa, men tänkte den får duga ännu hela den här vintern till slut, så ser vi pånytt nästa år om jag hittar nån ny som skulle vara lite finare...

Inga kommentarer: