tisdag 12 mars 2013

På hotell i Björneborg

Befinner mej som bäst i björneborg i ett hotellrum. Som ni säkert märkt redan tidigare i blggen så för mitt jobb mej landet runt. Eller iaf österbotten och västra finland runt. Är nu nere i björneborg på arbetsresa när satakunnan soittokunta behövde lite förstärkning, så vi åkte då fyra från vår orkester ner. Tur nog är detta bara en tvådagars arbetsresa, skulle nämnligen vara riktigt skönt att få vara hemma någon gång sådär flera kvällar i veckan till och med. Men tog iaf tillfället i akt och lyxade till vistelsen lite. Vi åt först en supersmarrig middag på en restaurang (vilket vi nog alltid gör på arbetsresor) men efteråt gick jag ganska tidigt upp till rummet och tog en lång varm dusch. Skulle det funnits badkar skulle jag tappat upp ett bad men det fanns det inte så en dusch fick duga. Efter det smorde jag in hela kroppen, flätade håret i två franska flätor, lackade naglarna och kröp under täcket. Gårdagens skidtur känns verkligen inte någonstans sombäst. Skönt!
Imorgon skall jag stiga upp tidigt för att hinna öva innan vi behöver lämna rummen. Fick ett konferensrum till förfogande så jag får öva i lugn och ro. Är ju ändå på jobbresa och inte på semester så kan gott och väl ta tillfället i akt och öva även om jag är här...
Men nu skall jag nog bläddra genom kanalerna på tvn ifall det skulle komma en film...men lär nog somna ganska fort framför tvn efter den smarriga stora biffen ikväll... Sov gott allesammans!

Inga kommentarer: