måndag 18 mars 2013

Fem frågor

Anna gav vidare några frågor från hennes blogg, så blev att fundera ut några svar, och helt lätt var de heller inte...men här är de nu iaf...
 

1. Vad skulle du inte kunna leva utan?

Jag skulle nog inte kunna leva utan musik. Tänk vad tråkig världen egentligen skulle vara om det aldrig fanns musik, filmer och tvprogram skulle vara urtråkiga, radio skulle vara pratradio, inget som heter körsång, orkestrar eller band skulle finnas. Musikaler eller andra liknande skulle inte heller vara annat än vanlig teater... Musik kanske inte är någon livsviktig sak sådär som mat och sådant, men det är något som lättar stress och ger motvikt till vardagen, terapi och avkoppling... nejdå, jag skulle nog inte kunna leva utan musik.
 

2. Om du bytte identitet med en film- eller bokkaraktär, vem skulle du vilja vara?

Oj nej vad svårt. Visst finns det många bra filmer och böcker med bra personer, men inte vet jag om jag skulle vilja vara dem ändå, men man kan ju alltid fundera vad som händer när boken eller filmen tar slut...hmmm...tror jag får låna lite inspiration av Becca, men tänker säga Charlotte ur sex and the city. En annan cool skulle vara typ Hermione i Harry Potter, eller någon i Charmed, för det skulle vara så coolt att kunna trolla...

3. När är du som lyckligast?

Lycklig är jag när jag får vara med Älsklingen i lugn och ro, göra saker man tycker om, vara med vänner och familj, resa och se världen, äta kladdkaka, sova ut i en skön säng....Lyckligast är jag nog de stunder då jag känner att livet går lätt, och utan bekymmer, och man på kvällen kan krypa in i Älsklingens famn och somna skönt på hans arm.

4. Nämn en livsvisdom du vill dela med dig av.

Smile and let the whole world wonder why?

5. Vilket är ditt absoluta favoritplagg?

Av vardagsplagg är det nog min vit-guld-randiga tröja, den är så fin och skön! Annars finns det nog flera andra plagg i garderoben som hör till favoritlistan, vissa är tyvärr finklänningar så kan ju inte använda dem så ofta, men favoriter är de ändå.


Nu är det min tur att ge fem frågor att svara på och de kommer här:

1. Om du skulle få födas pånytt när som helst och var som helst, när och var skulle det vara? (får även vara bakåt i tiden)
2. Vad väntar du på detta år?
3. Vad lekte du mest som barn?
4. Om du skulle ha en övernaturlig kraft, vad skulle det då vara?
5. Vad är det apsolut godaste du vet?

Dessa frågor skickar jag vidare till Satucecilia, Sofiafiah och Linda

Inga kommentarer: