söndag 24 mars 2013

Sol, vind och is...

Tänk vad mycket man hinner med när man vaknar tidigt på en söndag. Efter två för korta nätter led jag nog av lite sömnbrist på lördagen vilket gjorde att efter att jag kom hem från jobbet, lagat mat och ätit den dumpade jag mej i soffan. Därifrån kom jag inte upp längre den kvällen innan jag kröp ner i sängen. Men sov en härligt djup sömn och vaknade pigg och glad redan tjugo över sju. Eftersom jag sovit många timmar, kände mej pigg och det inte egentligen var för tidigt att stiga upp så gjorde jag det. Vilket var ett bra beslut. Har hunnit med massor idag, och då menar jag massor. Diskat, tvättat en maskin tvätt, planterat om tre blommor, dammsugit, tvättat golven, vattnat blommor, lagat mat, skidat på isen, kollat att syrrans lägenhet ännu är i ordning, sorterat hennes post och vattnat hennes blommor, övat, slappat, sett på tv, och lite till... Ni ser, man hinner med massor på en söndag, och jag har inte precis gjort något i raser takt...

Rosig om kinderna och håret som flyger i vinden...
Var som sagt och skidade på isen också. Tänkte ta en promenad på isen med någon vän, men tyvärr var det ingen som kunde följa med idag, och Älsklingen är nere med Kuffen till Helsingfors på nyårsrevy-turné, så han kunde heller inte göra mej sällskap. Så fick istället ta mina vänner skidorna, och inte gjorde det något det heller, härligt med solsken, snö, is och frisk luft. Terapi i sej själv kan man säga. 


Vy över vasa

Frihet

Storviken

Inga kommentarer: