onsdag 20 mars 2013

lång dag med bra flow

Det var en lång dag. Fjorton och en halv timme från att jag åkte hemifrån imorse tills att jag kom hem igen. Åkte till jobbet till sju eftersom vi skulle iväg till Kauhava för att spela på hemförlovningskaffet. Kom nog tillbaka till Vasa till lunch och hade en helt "normal" eftermiddag till kl. tre. Direkt efter jobbet plockade jag upp min lärare från Brändö och så åkte vi till Karleby på lite undervisning. Två lektioner och lite feedback senare åkte vi tillbaka mot Vasa och då vi är framme är klockan redan kvart över nio. Så blev nog en lång dag. Men hade två super lektioner som gav mycket energi så dagen kändes nog inte så lång ändå. Det är bara tungt att sitta i bil och buss så mycket.

Men fick bra feedback från mina lektioner idag, och kan även själv säga att de gick bra. Hade egentligen inte förberett mina lektioner så gjorde allt sådär spontant. Lite grund har jag ju från tidigare lektioner, och letade nog ett par nya noter men brukar ofta planera mycket bättre. Men fick ändå sagt mycket bra saker och kunde fokusera på viktiga saker med båda eleverna utan att det på något sätt blev framkrystat. Kanske man utvecklats lite som lärare också? Men tror nog jag skall förbereda lektionerna lite bättre till nästa vecka, kan ju inte lita på att kunna surfa på en bra våg hur länge som helst...


Inga kommentarer: