tisdag 19 mars 2013

tisdag?

Det var den tisdagen, för visst var det tisdag idag? Har faktist fått gjort mycket idag även om jag borde hunnit med mycket mera. Får försöka hinna ikapp mej själv nu närmaste veckorna (om det nu går...) Är inte  stressad, men finns ändå tusen saker som skall göras hela tiden. Skola, spelande, jobb, hushåll, föreningsliv, planering, hobbyn, osv. Men försökar hålla prioriteringarna i ordning, dvs. sömn och mat kommer alltid först, för jag vet vid det här laget vad jag behöver för att orka med. Dessutom prioriterar jag lite "onödiga" saker mellan varven också, bara för att hålla mej själv i balans. Idag sådde jag tillexempel påskgräs, bara för att det hör till och för att få lite vårstämning här hemma. 

Vi hade igår arbetspsykologen på besök i jobbet. Hon och vi diskuterade hur förändringar påverkar oss, och hur vårt jobb har påverkats av de förnyanden inom försvarsmakten. Jovisst påverkar det mej också, skulle inte musikkåren läggas ner i slutet av det här året skulle jag ha en säker jobbplats några år framöver. Men nu är det inte så, och även om jag försöker att inte tänka på det eller stressa över det, så kommer tankarna nu som då. Vad skall jag göra om ett år? Jag är ju arbetslös då...men som sagt försöker att inte tänka på det, och vad som helst hinner hända på nio månader, hinner ju fast hitta flera nya jobb om det är så. (eller hur?)

Var till biblioteket idag, vilket resulterade i en fin hög med böcker. Och inte skönlitterära böcker utan böcker för pedagogiken. Hur kommer det sej att varje gång jag går in i ett bibliotek och söker böcker eller noter eller något flödar inspirationen för studier, spelande, undervisning, pyssel, etc. vad det nu än är jag då för tillfället söker för böcker. Borde kanske besöka biblioteket oftare? Men har nu iaf något att läsa i bussen till och från Kauhava imorgon, och i tåget till Helsingfors på fredag. (ända tills jag somnar förstås, vilket säkert sker ganska fort som vanligt *hihi*)




Inga kommentarer: