torsdag 28 mars 2013

Det som göms i snö...

...kommer upp i tö.
Så sägs det ju, och så var det den här gången iaf. Hade köpt en skön och fin vit mössa under mellandagarna, och självklart tappade jag ju bort den två veckor senare. Letade överallt, hemma, bilen, jobbet, vid en skola där jag varit och spela den dan jag tappade bort den... Men den hittades ingenstans, och tänkte att den måste ju ha fallit ur bilen när jag skulle på övningarna, och så har den lämnat på gatan och därifrån hittar man ju den inte. Så har istället bittert gått utan min fina mössa hela vintern...
 Men så kommer vår hyresvärd igår och säger att han hittat en mössa i snön. Han hade mockat bort snö från gräsmattan och så hade han hittat den mitt i snöhögen. Han frågade mej idag om jag använt min mössa nu, så jag skrattade bara och sa att den har varit på tork. Men nu kan jag ju använda den, även om vintern verkligen börjar lida mot sitt slut, men det kommer ju flera vintrar...


1 kommentar:

mammacarina sa...

he som int e stuli... komber fram förr elder seinari

btw, din header är lite OFF-SEASON :)