lördag 26 mars 2011

Ett par timmar i köket...

Har stått i köket ett par timmar nu ikväll, har bakat en mangopaj och fixat kvällskäk åt mej, vilket blev kycklingtortilla, nam! Dessutom lämnade det äggvitor över från pajen så har dessutom maränger i ugnen nu. *namnam* säger jag! Vi skall med skolföreningen (/skolkåren(?)) ha brunch imorgon, så till det bakade jag pajen, hoppas ba den lyckades och är god, provade nämnligen ett nytt recept.Men fyllningen smakade nog gott när jag provsmakade den, så kanske den blev bra. Men oj vad jag gillar att stå i köket och baka! Synd att det är så sällan man får göra det, eller hinner göra det heter det väl egentligen. En av orsakerna till att det inte kommit någon veckans recept nu också de senaste tre veckorna är också att inte jag haft tid att laga mat, och då har jag inte heller haft inspiration för att lägga ut recept. Men nu börjar inspirationen komma tillbaka, och nästa vecka återkommer veckans recept! När vi nu ändå är inne på det ämnet, så får ni gärna skicka tips på recept åt mej eller idéer till vad ni skulle vilja ha recept på.
Nu tänker jag fortsätta min ensamma kväll med någon film. Ha en trevlig lördagkväll allesammans!

ps. kom ihåg att det byts till sommartid inatt, så vi får alla sova en timme mindre...

Inga kommentarer: