tisdag 8 mars 2011

Kvinnornas och fastlagsbullens dag

Hoppas alla kvinnor haft en riktit bra dag! Om ni ännu inte fått en kram av någon, kan jag skicka er en nu *KRAM* Och hoppas ni alla har ätit fastlagsbullar så ni spricker idag, eller iaf ätit en. Jag åt min sista egengjorda bulle igår så idag köpte jag en i skolan, som jag fyllde med mariannegrädde. *namnam* 

Annars har inte min dag varit så annorlunda än vanligt, eller jo, kanske? Övade flitigt på förmiddagen så hade allt sjuka/ömma kindmuskler efteråt, vilket inte var så bra med tanke på att jag efter lunchen hade oboelektion. Men klarade det faktist ganska bra, men upptäckte fenomenet i att ha kontroll men inte rätt känsel i kindmusklerna när man spelar. Lärde mej faktist en del i det också... 
På eftermiddagen efter att jag och väninnan E ätit våra fastlagsbullar var det dags för bibliotekspremiär för mej här i H-fors. Hade bra med tid så följde med E som ändå skulle dit. Enda gången jag gått till ett bibliotek var när jag skaffade bibbakort för att kunna lyssna på musik från naxos på nätet, men denna gång var det ett nytt bibliotek och jag lånade tom böcker! Skall återuppta bokslukandet, bra tidsfördriv på tåget, tillbringar ju ändå minst en halv timme per dag i en tågbänk, så på lång sikt betyder det många böcker...
Nu sitter jag och försöker moivera mej att skriva en engelska uppgift, men motiverandet går ganska dåligt. Konstigt hur mycket lättare det är att motivera sej att läsa bloggar och göra annat på datorn än skolarbete. Det är också mycket lättare att motiveras till att öva in ett nytt svårt stycke...borde skärpa mej gällande engelskan, och kanske ändra inställning...kanske det går bättre imorgon?

Ha en fortsatt bra kväll, och sov gott allesammans!

Inga kommentarer: