torsdag 17 mars 2011

två kvällars konsertfrisyrer

När jag skall spela på konsert tycker jag om att försöka få en lite festligare frisyr. Alltid har jag inte tid att göra en, men när jag har det så kan jag hålla på väldigt länge, och vrida och vända på håret tills jag får något som jag är nöjd med. Tror också det då är så att har man tid lyckas inget, och man blir helt frustrerad, har man bara en kort stund på sej lyckas håret direkt...Men de två senaste dagarna har jag satsat lite mera på håret igen, och har haft bra med tid för det också.

Gårdagens: håret draget till sidan, gjort tre mindre flätor som jag format till en halv "knut", och andra halvan (största delen) fick min rora ros stå för. Pannluggen var sammarbetsvillig så den fick förbli 'naturell'. 




Ikväll: Drog även idag håret till ena sidan, men gjorde en 'donut', och snurrade även runt två mindre flätor (har för kort hår för att en skulle kunna gå hela varvet runt). Idag drog jag pannluggen till sidan med två spännen.


 Ikväll kunde vi tyvärr inte uppträda på konserten, eftersom Klarinetisten-K insjuknat i magsjuka. Hoppas hon snart blir frisk, magsjuka är inget roligt att ha. Men det är tydligen något som rör sej i skolan som bäst eftersom hon redan var tredje jag vet om som insjuknat på ett par dagar. Hoppas verkligen inte bakterierna hittat mej! Men har då istället lyssnat på två mycket bra konserter!

Inga kommentarer: