onsdag 11 maj 2011

besök hos picka-tanten

Är det inte typiskt att när man för en gångs skull bestämmer sej för att ha sovmorgon så vaknar man klockan åtta? Nå, somnade om och steg sedan upp klockan tio...men det var skönt att få vila ut och inte alls ha dålig självkänsla för att man inte är i skolan och övar senast nio. Har faktist inte spelat alls idag, tyckte jag kan ha en vilodag från det efter all jobb, men imorgon tar jag igen, eller börjar med nytt. När man en gång lyckats så bra, så vill man bara fortsätta... Lyssnade på min konsert idag också, och kan inte säga annat än att jag är nöjd. *still smiling*

Gjorde ett besök hos picka-tanten idag (något vi kallde hälsosystern när vi var små). Först hade jag nästan glömt bort det, kollade upp tiden, tänkte att jag bra hinner och sedan blev jag ändå tvungen att springa dit. Och förstås när man väl är där så tar det mindre än fem minuter så är man påväg därifrån igen (denna gång lungt gående). Fick min stelkrampsvaccination uppdaterad. Tur att någon håller reda på sådant, för jag visste inte att de skulle förnyas. Av råd från systeryster sjuksköterska så for jag inte på någon länk ikväll. Kanske bra val, för som vanligt efter vacciner så kan jag inte lyfta armen i nittio graders vinkel utan att det gör ont. Men kan tyvärr inte använda det som ursäkt för att slippa disken, det är ju inte precis någon annan som gör det för mej...

Inga kommentarer: