torsdag 5 maj 2011

Kulturella torsdagar

Har två torsdagskvällar i rad varit och lyssnat på HSO, Helsingfors stads orkester. Vi har fått fribiljetter från skolan, så tyckte det var självklart att gå och lyssna på deras konserter. Och i efterhand så har det nog varit bra beslut, för nog är det alltid lika härligt att lyssna på symfonimusik på högklassig nivå. Även om man redan är trött efter en lång skoldag, men det är ju också en avkopplingsmetod. Borde göra det oftare egentligen, kanske skall satsa lite mera nästa år. Vi har med sellisten E tänkt att fösöka hinna ännu på balett innan jag tar sommarlov, skulle så vilja se Romeo och Julia, såg den när jag för tre år sedan va i Polen, och blev helt förälskad i den. Så när jag läste att de skall ha den här nu i vår så beslöt jag direkt att jag skall gå och se den, hoppas det bara finns rum någon kväll nästa vecka...

På tal om något helt annat. Visste ni att det kommit en ny sort av Kismet (kexchokladen om någon inte förstod). Mariannesmak! *Namnam* Hittade den idag när jag var och köpte mellanmål, och den har tydligen varit pop för jag tog den sista. Och den blev nästan min nya favorit, iaf av alla kexchokladsorter. Rekommenderar att smaka!


Inga kommentarer: