måndag 23 maj 2011

på två hjul i regnet...

Regn, regn och mera regn! Var som en dränkt katt när jag kom hem från jobbet. Jo, jag cyklade fastän det regnade. Det gjorde nämnligen inte det när jag cyklade till jobbet. Men tyckte att jag skall ju bara hem så jag behöver inte ringa efter skjuts, det spillde ju inte ner iaf. Men det gör det nu. Igår jobbade man nästan hela dagen så man inte fick njuta av sol och värme, och idag regnar det då man skulle kunna njuta av sol och värme...inte direkt den vägen man skulle välja om det skulle gå... Men tar nog transport på fyra hjul ikväll när jag skall på palaver till jobbet.

Men å andra sidan skall jag nu ändå tillbringa tiden med att öva in den bunt med noter som jag fick på posten idag, har en vecka på mej, så det är nog bara att ta itu med varje stycke i tur och ordning och öva tills jag kan dem perfekt. Så skulle ju hur som helst inte kunna njuta av sol och värme...

Inga kommentarer: