måndag 16 maj 2011

Regnig start på sommarlovet

Sommalovet är inlett! Denna gång med regn, men inget jag tänker klaga över (mindre pollen i luften då iaf).
Har hänt en massa nu på några dagar, så har inte rört i datron ens sedan torsdag, men ni får en kort update...

Spenderade sista kvällen i H-fors med bästaste cellisten-E, och vi var och såg Romeo och Julia på Nationaloperan. Och jag säger bara helt underbar!!! 
På fredag morgon efter att jag packat och städat det sista åkte jag, min oboe, min stora kappsäck och mina blommor till Vanda flygfält och hämtade en bil som jag körde hem med, skönt att slippa tåget. Och trots att det var fredagen den trettonde så gick hemfärden riktigt bra. Även när jag och Älsklingen på kvällen tog på oss rullskrinnskorna och rullade en kvällslänk (på 14km!) så klarade jag mej med endast skoskav. Mycket bra gjort med tanke på att jag inte stått på rullskridskor på x-antal år (bortsett från en gång för ett par år sedan, som inte räknas...)
Lördagen tillbringade vi hos Älsklingen, och på kvällen åkte vi och jobbade vid danspaviljongen där de hade säsongsöppning. Själv stod jag mest bakom öldisken, därifrån jag som oftast hade fri sikt till tv:n där eurovisionen spelade för fullt.
Söndagen tillbringades också hos Älsklingen och med en roadtrip till Vasa och Replot på en glass innan vi körde hem till mej för att kolla på en spännande finalmatch i ishockey, *haha* vi krossade våra grannar i väster! 
Idag har jag påbörjat mitt sommarlov med att ta reda på arbetsturerna vid restaurangen, och det visade sej att jag börjar jobba först på fredag så här har vi några dagar lov att njuta av innan. 

Så i liv är jag, och bloggen har förhoppningsvis slutat krångla (gjorde det förra veckan en del) så nu får det vara slut på kortare avbrott (men lovar inget)... Ha en bra start på veckan trots regnet! 

Inga kommentarer: