måndag 10 oktober 2011

i Vasa med Älsklingen

Helgen över och mycket blivit gjort. Både teaterbesök, förlovningsfest, träffat föräldrar och Älsklingens föräldrar och spelat på konsert. Jodå, en trevlig helg även om det blev en hel del sittande i bilen mellan alla olika ställena. Men nu är helgen över och vardagen inledd. Nåja, vissa har ju höstlov *fniss*. Men åkte med Älsklingen till Vasa denna vecka då jag ändå är ledig, inte jobbar och lika bra kan störa hanns grannar som mamma och pappa. Dessutom får jag ju umgås med honom mera trots att han är i skolan och har skolarbeten att göra. Nästa plus för att vara i Vasa är att jag hinner träffa några vänner och kusiner som befinner sej här, så ett bra lov blir det tror jag minsann. 


Älsklingen har just åkt iväg och simma med vännerna. Jag glömde bikinin nere i H-fors så blir ingen simning för min del inte, så sitter nu ensam och funderar vad jag kan göra så länge. Magen knorrar nog ganska mycket så borde kanske äta nåt smått innan vi lagar mat ikväll. Pasta med skinksås och feta-ost sallad står på kvällens meny. Nejdå jag har inte fått nog av fetaost även om jag åt det varje dag när vi var på Rhodos. Grekerna kan minsann laga god feta! 
Hoppas ni alla haft en trevlig start på veckan! 

Inga kommentarer: