onsdag 5 oktober 2011

slarvig?

Har börjat bli lite väl slarvig tror jag. Idag kom en av skolans vaktmästare till mej viftandes med mina nycklar. Det var redan andra gången på tre veckor jag tappat dem (/glömt dem i ett klassrum) utan att märkt det själv. Har börjat trappa uppåt på listan av glömska/slarviga elever enligt vaktmästaren, upp i topp tie skojjade han att jag var (eller var det top fem?). Tror jag trappade upp ett steg till när jag sedan skulle hämta oboen från skåpet, och när jag låste upp den så upptäckte jag att den inte var där. Kom ju på att jag lämnat den i elevrummet då jag åt mellanmål. Kan man bli slarvigare?


Efter allt för många dagar med en ouppackad väska så tog jag itu med den idag. Alla smutsiga kläder tog jag nog ut redan i söndags för att tvättas, men det skapade bara en vulkaneffekt för de kläder och saker som lämnade kvar, och det är ju inte direkt den vackraste synen i en lägenhet. Men nu har jag då packat upp..
...och packat ner. Åker nämnligen hem till Österbotten imorgon. Men när jag i princip packat klart kommer jag på att jag skall ju faktist vara hemma en hel vecka nu (vissa har ju höstlov redan), så det var bara att tänka lite längre än en helg och packa ner mera kläder. Mera poäng för slarviga jag idag (eller tankspridda jag kanske jag borde säga...)

Inga kommentarer: