fredag 7 oktober 2011

mörkt igårkväll

Hej och hå!
Oj vad det var mörkt när jag steg ur tåget igår. Halva staden var utan ström så det såg verkligen spöklikt ut. Sällan man ser städer så mörka, undrar hur det skulle vara i en storstad, redan Helsingfors skulle vara jätteskrämmande om den skulle bli helt mörklagd. Men hittade nog Älsklingen som stod och väntade på mej med ficklampa. På hemvägen tog vi några varv via staden för att se hur mörkt det verkligen var. Men hade inte kameran lättillgänglig så fick inga foton, inte för att de skulle blivit annat än svarta ändå...


Provade mammas webcam. Bilden blev så ljus att det inte alls syns att jag just var till södern.

Men nu skall jag köra in till staden för att uträtta några ärenden. Hörs senare!

3 kommentarer:

Sarah V. sa...

Vad långt hår du fått! Fint! :)

mammacarina sa...

nämen oj vad bra webcam jag har - den har jag aldrig använt! :)

Lillannillan sa...

Tack Sarah :) ja som ren ha hunni tänka att borde trimma topparna lite, men jo de har blivi ganska långt.
Jep mamma den e faktist riktit bra å int alls svår ti använd :)