onsdag 12 oktober 2011

stelfrusna fingrar

Fy vad ruggigt det är där ute! Regn och rusk i dess verkliga betydelse. Jo det hör till årstiden, men när skall man börja lära sej leva med det också? Eller snarare, när skall man lära sej klä sej rätt enligt årstiden? Högst upp på prioriteringslistan är för tillfället vantar. Glömde att ta vantar med mej, eller tänkte inte på det, vilket jag nog fått ångra nu. Fingrarna har ju nästan frusit till is av att cykla i tio minuter till och från staden. Och då kan man ju också undra varför man inte köpt några vantar här då? Ja ni, det är en bra fråga...

Men det med frusna fingrar har jag glömt bort nästan varje gång jag hoppat av cykeln för endera har jag gått in i en fin inredningaffär och fått annat på tankarna eller så har jag träffat någon, i den kategorin hör då Älsklingen samt kusinvitaminerna stora- och lilla-S. Har nu idag och igår besökt deras bådas lägenheter, och oj vad fint de båda har det! Helt olika sorters lägenheter, men ack så snygga båda två! Har än en gång fått inspiration till att göra något i min igen, bara man skulle hitta ordentligt med tid till det också...

Skall ännu en gång hoppa upp på cykeln ikväll, för att träffa bästaste-Becca. Älsklingen åker snart iväg på möte och är borta hela kvällen så får än en gång sysselsätta mej själv. Men tur att jag är i Vasa, för här finns en massa människor som jag vill träffa, och en hel del att göra. Så man klarar sej nog.

2 kommentarer:

Becca sa...

Tack för en kul kväll :) <3

Lillannillan sa...

tack själv <3