onsdag 7 december 2011

Snyggt i två delar

Igår på självständighetsdagen skulle jag och Älsklingen äta lite extra fint, så vi köpte en liten skinka (passande före jul). Men när jag hade skinkan i ugnen, i min fina ugnsform från Pentikserien min mormor och farmor samlat åt mej, så hände det något som inte fick hända. Hörde ett *klick* - ett sådnat som när du hör det vet du att nu gick något sönder. Så jag rusade till köket och kikade in i ugnen och jodå, min fina ugnsform hade spruckit mitt i tu! Jag hade ju lagt in formen med skinkan redan när ugnen börjat värmas, just så att den inte skulle få en värmechock, men tydligen så hjälpte inte det. (eller är det just så man inte skall göra, lägga in formen i ugnen när den ännu håller på värmas?) Nå hur som helst, så är min fina form nu i två mindre fina delar. Nog för att älsklingen fick mej att le lite med att konstatera att formen sprack ju iaf snyggt...


Annars så hade jag en super långhelg med Älsklingen. Skönt att få vara på två i en lägenhet, lite som att bo tillsammans för några dagar (vilket är något jag längtar till jättemycket!). Men tyvärr åkte Älsklingen upp till Österbotten igen imorse, och jag åkte till skolan...men det är bara en dryg vecka så åker jag också upp till Östebotten på ett långt och härligt jullov!

2 kommentarer:

mammacarina sa...

nåmen - nog ska den hålla ugnsvärme, det är ju en UGNSFORM, och både kall o varm ugn ska den tåla... borde man ta den med till Pentikaffären o fråga?!

Linda sa...

Du ska absolut gå med den till Pentik! Tycker nog dom borde ha någå garanti på sånadär produkter.