tisdag 15 januari 2013

bastu och lite skidning

Har lånat Sofiafiahs bastu ikväll, Skönt! Hon är som guide i Alperna nu ännu rätt många veckor framåt, så jag sköter om hennes blommor och post, inte för att blommorna är så många och hälften av min post ändå kommer i hennes låda (så måste ändå kolla den nån gång per vecka). Men som tack för det får vi använda hennes bastu när vi själva inte har någon. Bra deal tycker jag. Vill ni veta hur hon har det kan ni alltid kika in på hennes blogg.

bild lånad från Sofiafiahs blogg

Har själv inte hunnit stå på slalomskidorna denna vinter (vet heller inte när jag kommer hinna det), men har premiäråkt mina nya skidor iaf. Tog några rundor i Gerbyskogens spår, och visst glider de framåt alltid. Och lyckades någolunda med vallningen också även om jag aldrig gjort det själv förut (har ju inte stått på skidor ordentligt sedan högstadiet, början av gymnasiet typ). Eller egentligen är det väl så att jag inte har en aning om ifall det var bra eller bara ok, men dåligt var det inte iaf, eftersom jag slapp bra både uppåt och neråt i backarna...


Inga kommentarer: