torsdag 17 januari 2013

Flitig studerande?

Känner mej lite duktitg i skolväg. Har vårens första pedagogiklektion imorgon,vilket betyder att tåget åker 5,53 från vasa och halv tio börjar undervisningen i böle som pågår till klockan tre. En lång dag med mycket pedagogik, men tur nog är det endast fyra sådana dagar kvar efter imorgon. Men har gjort hemläxan till morgondagens lektion, och det känns nog lite som om man verkligen studerar. Och att jag dessutom producerat text på nästan två sidor, på finska är ganska bra. Det betyder också att jag verligen blivit bättre på skrivandet på det språket, eftersom det gick smärtfritt och flöt på ordentligt. Sedan hur mycket gramatikfel det är där, det vet jag inte men mindre än vad jag hade i gymnasiet iaf (tror jag). 

Kanske jag börjar komma igång med slutarbetet nu så småningom också. Har iaf letat reda på mina gamla planer, så nu skall jag börja omplanera och omstukturera det. Men nog om skolsnack för idag, skall gå och packa väskan för helgen istället....

Inga kommentarer: