söndag 13 januari 2013

småfåglar

Hej allesammans! Jo jag vet, ha blvit allt för lat på bloggfronten, men såfort jag tänkt skriva något så blir inga texter bra eller så får jag bara inte formulerat mej. Men kanske jag så småningom kommer igång igen...

Är hemma hos föräldrarna idag, och medan jag satt i köket såg jag ut genom fönstret och såg en väldigt trevlig syn (om man kan kalla det trevlig?) Men det var flest småfåglar jag någonsin sett på vårt fågelbräde. Eller självklart var alla inte på en gång på brädet, utan de satt på marken under, på stenröset och i träden, men så många har jag ändå aldrig sett här hemma hos oss. Tog direkt första bästa kameran och fotade lite. Synd bara att alla fåglar inte kommer med på en bild, för de var ju så små och i träden längre bort så på små bilder skulle man inte kunna urskilja dom.. Men jag hade ju turen att se dom just vid deras matstund för senare syntes inte en enda fågel på hela gården...




Nu skall jag fort fixa till mej lite och åka till andra sidan vägen på födelsedagsfest. Hejsvej!

Inga kommentarer: