torsdag 31 januari 2013

motarbeta stress

Den här dagen har inte gått helt i medvind. Eller hur skall man säga det, när det inte känns som det är din dag men du har ändå skådat betydligt värre dagar. Men hur som helst, så har min dag varit, av många små orsaker. Men försökte själv vända dagen mot det bättre hållet och åkte och simma ikväll. Tror det hjälpte, iaf delvis. Fick iaf simmat bort lite stress, vilket är skönt. Nu sitter jag med nästa stressnedtagande faktor, nämnligen en stor kopp med varm mint-kakao. Det hör vintern till! (Även om det igen är slaskväder utomhus).


Hittade en artikel på facebook idag, och det var som gjort att jag skulle läsa den just idag. Den handlade om att man skall ta av sej "prestationsprinsesskronan". Tror defenitivt jag är en "prestationsprinsessa". Får dåligt samvete när jag inte kan något tillräckligt bra, och får dåligt samvete när jag inte övat tillräckligt eller inte hunnit med det. Borde lära mej att öva med kvalitet istället för kvantitet, och att prestera enligt bästa förmåga från de grunder jag då för tillfälle har. Detta var något jag kunde ännu i Helsingfors, men då var utgångsläget helt annan, så nu har jag lite tappat bort den kunskapen, vilket stressar upp och blåser mot mera än det gynnar. Borde kanske försöka få tag på boken som artikeln var skriven om, skulle säkert vara nyttig.

Inga kommentarer: