torsdag 3 januari 2013

RosaVit amaryllis

Började min andra jobbdag på detta år med ett besök till fysioterapeuten. Var på hälsoundersökning före jul (något som hör till när man börjar ett nytt jobb), och hon rekommenderade ett besök till fysioterapeuten för de nack och käkbesvär jag haft. Så idag hade jag tid hos fysion och hon var den bästa fysioterapeuten jag någonsin mött. Hon såg direkt vad besvären berodde på och hon berättade en massa nyttig information för mej, dessutom fick jag bra gymnastikråd för att stärka nacke, hals och skulderblad, som tydligen är svaga. Hon sade att jag har en bra grund i min spelställning, men några finjusteringar skall jag nu jobba med. Så nu skall jag börja gymnastisera på nya sätt och med små medel stärka mina svaga muskler och som gjort att jag har spänningar och värk. 



Min amayllis slog ut under julen medan jag var i hemtrakterna, och den är bara så juvligt vacker. Vi sålde julblommor i kören, och vi beställde vita, men de hade inte tillräckligt så de blev vita med rosa rand (sade de), men de blev tydligen rosa vit randiga istället. Och för min del gör det absolut inget, för den är helt underbar som den är!

Inga kommentarer: