tisdag 15 februari 2011

sjutusen minusgrader ute...

Steg upp tidigt imorse och hoppade på tåget ner till H-fors igen. Sov över halva vägen, och var helt ovetande om att tåget var nästan en timme efter tidtabellen, vilket den inte körde ikapp under tiden jag var vaken heller. Egentligen är jag inte så värst frustrerad över att tåget var sent, har lite förståelse för vr när det ändå är sjutusen minusgrader ute, nej jag är mera frustrerad över att de måste köra ikapp så mycket att man inte får ersättning för förseningen, men ändå kan de inte köra ikapp så mycket så man inte lider så värst mycket av förseningen...

På tal om att det är sjutusen minusgrader ute, såg idag på närtåget en som gick i collegebyxor som var endast just över knälånga och sedan hade han bara ben under! Jag fryser ju redan då jag tänker på det! Själv drog jag upp huvan över huvuet och gick så fort jag bara kunde för att fort komma in i värmen, och där går någon med halvt bara ben när det är iiiiskallt där ute? Nog finns det många sorters folk...

Inga kommentarer: